Opdracht
CWZ kijkt ieder jaar opnieuw naar de ambities die het zichzelf stelt waar het gaat om haar patiëntenzorg. Die ambities kun je natuurlijk in een lijvig rapport noteren, maar je kunt ze ook laten zien! En daar kwamen wij om de hoek kijken. Medical Media House werd gevraagd een moodvideo te ontwikkelen op basis van bestaand beeldmateriaal. De video moest kunnen worden ingezet op oa beurzen, congressen, social media en andere mediakanalen.
Aanpak
Om mensen te raken met een film moet je zorgen voor identificatie met je doelgroep. Om dat te bereiken, kozen we ervoor een mix van mensen op te voeren in de video, van arts tot verpleegkundige, van zorgprofessional tot patiënt, en van jong tot oud. Heel bewust is er zo weinig mogelijk in scene gezet. Titels die organisch in de video zijn verwerkt benadrukken een aantal belangrijke ambities die CWZ nastreeft.
Resultaat
Een realistisch en dynamisch beeld van de sfeer in het CWZ ziekenhuis. Door de reality-benadering wekt de film sympathie: de kijker krijgt een eerlijk beeld van situaties die iedereen op ieder moment van de dag in CWZ tegen kan komen. Daarnaast onderstrepen de beelden de ambities die CWZ zichzelf heeft gesteld.