CWZ SEH wervingsfilm

Opdracht

Veel ziekenhuizen in ons land hebben te maken met een hoog verloop van verpleegkundigen op de afdeling spoedeisende hulp. Verpleegkundigen komen en gaan of stromen door naar andere afdelingen binnen het ziekenhuis. Om dit probleem structureel het hoofd te bieden wilde het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen een inspirerende film maken om nieuwe collega's te werven. De film moet kunnen draaien op beurzen, congressen, social media en andere mediakanalen.

Aanpak

Om mensen te raken met een film moet je zorgen voor identificatie met je doelgroep. Om dat te bereiken, volgden we twee verpleegkundigen tijdens hun dienst bij de spoedeisende hulp. Tussen de bedrijven door vertellen ze over het werk op de afdeling en over de cultuur binnen het CWZ. Heel bewust is er niets in scene gezet.

 

Resultaat

Een realistisch en dynamisch beeld van het werk van een verpleegkundige en van de werkplek. Door de reality-benadering wekt de film sympathie: de kijker krijgt een eerlijk beeld van wat het CWZ van een verpleegkundige verwacht.

Overzicht projecten