Hartwig bedrijfsfilm

"Mark en Rik van Medical Media House hebben voor Hartwig Medical Foundation een film gemaakt die raakt!"

"Hun ervaring in de gezondheidszorg maakte dat zowel de patiënten als professionals die meewerkten aan de film zich begrepen en op hun gemak voelden, en die ervaring zorgde ervoor dat ze ons complexe, best technische verhaal hebben weten om te zetten in een warme film mét inhoud."

Hans van Snellenberg, directeur Hartwig Medical Foundation

Opdracht

Hartwig Medical Foundation verzamelt genetische en klinische gegevens van kankerpatiënten uit heel Nederland in één nationale databank. Dit gebeurt in samenwerking met het CPCT. De gegevens worden beschikbaar gesteld voor onderzoek om de zorg voor toekomstige kankerpatiënten te verbeteren. Hartwig Medical Foundation wilde een informatieve film over de kankerzorg van morgen. Doel van de film is het informeren van patiënten en het werven van fondsen voor verder onderzoek.

Aanpak

Medical Media House wilde inzichtelijk maken hoe het traject van gegevensverzameling verloopt; van biopt tot het verrichten van onderzoek op basis van unieke DNA-analyses. Daarbij stelden we ons tot doel de film menselijk te maken, niet te technisch. Naast artsen en wetenschappers kregen daarom ook patiënten een centrale rol in de film.

Resultaat

De film geeft een realistisch en dynamisch beeld van het werk van Hartwig en CPCT, waarbij de relatie tot de doelgroep (de patiënt) nooit uit het oog wordt verloren.

 

Overzicht projecten